SM-WALCZ O SIEBIE! – TO HASŁO NOWEJ KAMPANII ORGANIZOWANEJ PRZEZ TELESCOPE
Agencja marketingu społecznego TELESCOPE zainicjowała kampanię dotyczącą Stwardnienia Rozsianego. Premiera kampanii we wrześniu.
Stwardnienie rozsiane (SM) jest przewlekłą i nieuleczalną chorobą neurologiczną diagnozowaną między 20. a 40. rokiem życia. U każdego chorego na SM mogą pojawić się inne objawy: zaburzenia wzroku, niedowłady, zaburzenia mowy i wiele innych.
„Nasza kampanię adresujemy w szczególności do pacjentów młodych, dla których diagnoza SM to ogromny, obezwładniający strach co dalej będzie. A tych diagnoz jest coraz więcej” – tłumaczy Malina Wieczorek, Dyrektor agencji TELESCOPE, organizatorka kampanii – „Tymczasem dobrze leczone i rehabilitowane SM pozwala wielu osobom na prowadzenie normalego życia”.
Przed kampanią przeprowadzono badania konsumenckie dotyczace wiedzy nt SM (próba ogolnopolska) oraz ankietę i badanie fokusowe na chorych. Badania przeprowadził Dom Badawczy MAISON.
W ramach kampanii powstają 2 spoty telewizyjno-kinowe, reżyserowane przez
nagrodzonego Grand Prix KTR 2012, Tomka Goldbaum-Wlazinskiego, realizowane przez MOJO FILMS, w których wystepują kpt. Jacek Matysiak, chory na SM były pilot wojskowy oraz studentka Ola Baranowska.
Zrealizowano również sesje zdjeciową do printów (outdoor), autorstwa Sunila Nair (nagroda: Fotograf Roku KTR 2012) w której występują Klara Naszarkowska, Zuzanna Konarska, Agnieszka Robakiewicz i Paweł Gąska. Wszystkie osoby biorące udział w kampanii z SM żyją od kilku lat, część z nich pracuje, mają pasje które realizują w życiu.
„Nasi bohaterowie nie poddają sie. Emanuje z nich piękno wewnętrzne i ogromna siła. Tą siłę chcemy pokazać innym, zachęcić by walczyli o siebie.” – dodaje Malina Wieczorek
Kampania ma za cel również zwrocić uwage na kwestię refundacji leków na stwardnienie rozsiane. W większości krajów Unii Europejskiej leczenie ma zapewnione ok. 30% chorych.
„W tej kwestii wiele dobrego już sie dzieje, ale to niestety wciaż za mało. Pod względem dostępności do terapii Polska jest wciąż na jednym z ostatnich miejsc.” – dodaje Izabela Czarnecka, Przewodnicząca PTSR, prezes Neuropozytywnych.
Organizatorem kampanii jest agencja TELESCOPE, do udziału zaproszane są: PTSR, NEUROPOZYTYWNI, FUNDACJA URSZULI JAWORSKIEJ, wszystkie Fundacje i Stowarzyszenia oraz podmioty, dla których problem SM jest ważny.
Materiały z kampanii oraz wyniki badan konsumenckich, będa dostepne do pobrania na stronie www.sm-walczosiebie.pl.
Kampania startuje w połowie września, potrwa do końca listopada.