„Z chłopakami to jest wiesz... teges” – kampania ROZMOWA TO WYCHOWANIE wystartowala!

Fundacja MAMY I TATY rozpoczyna nową kampanią - „ROZMOWA TO WYCHOWANIE”. Kampania ma na celu zachęcenie rodziców do częstszych rozmów ze swoimi dziećmi. Działania ATL przygotowała agencja marketingu społecznego TELESCOPE. Badania na potrzeby kampanii wykonała Grupa IQS.

„Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Fundacji wielu rodziców wyraża dziś opinię, że we współczesnym świecie maleje ich wpływ na wychowywanie swoich dzieci. „Dziś wychowują media, popkultura, internet, rówieśnicy, szkoła ale nie my” zdają się mówić niektórzy.” - opowiada Paweł Woliński Prezes Fundacji Mamy i Taty.

„Co gorsza, badani coraz chętniej w praktyce rezygnują z podejmowania trudów wychowawczych.” – dodaje Malina Wieczorek, Dyrektor agencji TELESCOPE, odpowiedzialnej za strategię, kreację i produkcję kampanii. Tłumaczą to sobie natłokiem codziennych obowiązków, wątpliwościami co do modelu wychowania jaki powinni przyjąć bądź czują się niewystarczająco kompetentni („sam nie wiem do końca jak żyć”́). Chcą także aby ich rolę wychowawczą przejął ktoś inny (głównie szkoła i tzw. zajęcia pozalekcyjne), myląc tym samym edukację z wychowaniem. Jednocześnie, co oczywiste, gorąco pragną aby ich dzieci wyrosły na mądrych, szczęśliwych ludzi – czyli były dobrze wychowane.

„Chcemy w tej kampanii przypomnieć rodzicom, że wychowanie dzieci to ich podstawowy obowiązek ale też przywilej. Chcemy wzbudzić głębokie przekonanie, że żadne instytucje nie mogą i nie powinny ich w tej roli zastępować oraz że jeśli sami nie opowiedzą otaczającego świata swoim dzieciom zrobią to za nich inni ale niekoniecznie tak jakby sobie tego życzyli.” - tłumaczy Woliński.


„Opracowaliśmy strategię komunikacji i rozwiązania kreatywne, za pomocą których chcemy dotrzeć do zbadanej grupy docelowej (25-55 lat mężczyzn i  kobiet, mieszkańców miast, o różnych postawach światopoglądowych).” – mówi Malina Wieczorek. –“Główny przekaz kampanii to: ROZMAWIAJ Z DZIECKIEM – ROZMOWA TO WYCHOWANIE, i przestroga , że jesli zabraknie Ci czasu na tą rozmowę, to szybko znajdą się inni, którzy chętnie opowiedzą Twojemu dziecku swoje prawdy życiowe”

Pomysłodawcą kampanii jest Fundacja Mamy i Taty. Za strategię i kreację odpowiada TELESCOPE. Spot w reżyserii Wojtka Jeżowskiego wyprodukował Black Rabbit, natomiast zdjęcia do printu są autorstwa wielokrotnie nagradzanego w kreacji reklamowej Sunila Nair. Za stronę digital odpowiada Agencja EURA7. Wsparciem kampanii będą działania PR.

Spoty rozpoczęła emitować w grudniu :TVP1, TVP2, TVP INFO, TVP REGIONALNA, TVP HISTORIA, TVP POLONIA, TVP KULTURA, są dostępne na stronie www.tvp.pl, outdoor rusza w styczniu.

Kampania w mediach planowana jest na okres grudzień-luty, czas sprzyjający nadrabianiu zaniedbań wobec najbliższych oraz podejmowania ważnych życiowych postanowień. “Na moment startu kampanii celowo wybraliśmy tydzień poprzedzający Boże Narodzenie. Mamy bowiem nadzieję, iż świąteczna refleksja związana z przekazem kampanii skłoni do zmiany postaw i pomoże zmotywować rodziców do podejmowania codziennego trudu wychowywania swoich dzieci. “- podsumowuje Malina Wieczorek, Telescope.

Zapraszamy na www.rozmowatowychowanie.pl